2020-10-02

Välkommen till vår nya webbplats!

Vår nya webbplats skåneskommuner.se är de skånska kommunernas informationskanal för att läsa om kansliets verksamhet, strategiska områden och aktuella nyheter. Välkommen in!

Det beslutades idag på ett extrainsatt förbundsmöte att Kommunförbundet Skåne får nya stadgar, ny finansieringsmodell, nytt namn och ny logga.

I samband med beslutet lanseras även vår nya webbplats skåneskommuner.se. Webbplatsen är vår främsta informationskanal för våra medlemmar, de skånska kommunerna. Webbplatsen är byggd för att enkelt hitta information om vår verksamhet, läsa om strategiska områden, anmäla sig till kurser och konferenser samt för att kontakta kansliet. Våra ledord i arbetet har varit att skapa en enkel, relevant och användarvänlig webbplats.

– Vår nya webbplats är ett naturligt resultat av det omtag som förbundet arbetat med under året. Precis som i omtaget har vi i utvecklingen av webbplatsen haft ett stort fokus på att förenkla och förtydliga vad vi gör för våra medlemmar. Innehållet på vår webbplats ska vara relevant, tillgängligt och lätt att ta till sig för våra besökare, säger Magnus Nurmi, kommunikationschef på Skånes Kommuner.

Webbplatsen är fortfarande under uppbyggnad och mycket material finns fortfarande kvar på vår gamla webbplats. Under hösten kommer stora delar av innehåll och material från kfsk.se att flyttas över.

Läs mer i nyheten Nu är vi Skånes Kommuner

Ta del av material från Kommunförbundet Skånes verksamhet.