Utbildning för SA och/eller huvudkontaktperson för Komkat/HSA och SITHS

INFORMATION

Vi hälsar dig som är SA (Superadministratör) i Komkat/HSA och huvudkontaktperson för HSA-katalogen och SITHS-identifieringstjänst välkommen till denna utbildning.

Utbildningen är fokuserad på rollen som SA i Komkat (kommunkatalogen) som är Skånes kommuners administrationskatalog för HSA-information. Katalogen innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om organisationer, enheter, personer och funktioner i Skånes alla kommuner. Informationen i Komkat synkroniseras till HSA-katalogtjänst, som är nationell och förvaltas och tillhandahålls av Inera AB.

Skånes Kommuner är ombud för Ineras HSA-katalogtjänst och SITHS-identifieringstjänst gentemot de skånska kommunerna som är anslutna till tjänsten genom tredjepartsavtal med Skånes Kommuner.

13.00-16.00
Komkat/HSA
– Bakgrund och organisation
– Avtal och styrande dokument
– Utökade behörigheter för SA-rollen (visning)
– Uppgifter för huvudkontaktperson för HSA och SITHS

14.30-14.45 (ca)
Kaffepaus

Frågor om utbildningen:

ehalsosupport@skaneskommuner.se

JUNI 01

2023-06-01 13:00 - 16:00

Digitalt i Teams. Länk skickas efter sista anmälningsdag.

För dig som har rollen SA i Komkat/HSA och/eller huvudkontaktperson för båda tjänsterna i en skånsk kommun.

2023-05-25

Meddela oss allra senast 2023-05-30.