Må-bra-dag

Anmäl intresse till Må-bra-dag för dig som lever nära någon med psykisk ohälsa.

Må-bra-dagen är nu fulltecknad. Vi har tyvärr ingen väntelista eftersom reservlistan också är fulltecknad. Ta gärna kontakt med din kommun och fråga efter stöd till dig som är anhörig. I de flesta kommuner finns anhörigkonsulent(er).

Dagen erbjuds dig som lever nära någon med psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom. Dagen innehåller: spa, skogsbad, lunch, för- och eftermiddagsfika

Du anmäler ditt intresse och godkänner därmed att bli uppringd av arrangören för ett kortare samtal. Samtalets syfte är att säkerställa att du tillhör rätt målgrupp samt att presentera upplägg och förutsättningar för Må-bra-dagen mer i detalj. Du får också möjlighet att ställa eventuella frågor samt att berätta om de former av stöd som du eventuellt redan blivit erbjuden. Du kommer att bli uppringd i början av april. I slutet av april får du meddelande om du fått en deltagarplats.

Dagen är kostnadsfri. Du blir debiterad 850 kr om du uteblir från dagen utan att ha anmält förhinder. Avanmälan görs till Helena Soomus, helena.soomus@skaneskommuner.se

Dagen arrangeras av anhörigkonsulenter i Skånes 33 kommuner i samarbete med Skånes kommuner och Region Skåne.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till någon av de fem anhörigkonsulenter som ingår i arrangörsgruppen:

Rosella Citterio i Malmö stad: 040 – 34 72 56
rosella.citterio@malmo.se

Sophie Opitz i Ängelholm: 0431 – 46 91 35
sophie.opitz@engelholm.se

Lena Persson i Hörby: 0415 – 37 81 04
lena.persson@horby.se

Marie Carlberg i Åstorp: 042 – 641 20
marie.carlberg@astorp.se

Stina Lindén i Hässleholm: 0451 – 26 87 36
stina.linden@hassleholm.se

MAJ 13

2023-05-13 08:45 - 16:00

Stiftsgården Åkersberg, Höör

Du blir debiterad 850 kr om du uteblir från dagen utan att ha anmält förhinder.

Helena Soomus

Administratör