Må bra dag för dig som anhörig

Lever Du nära någon med psykisk ohälsa?

Då är Du välkommen till en Må-Bra-dag. Vi bjuder in till en heldag med fokus på Din egen hälsa. Att stå bredvid någon som mår dåligt kan påverka olika delar i livet. Det kan då hända att du som anhörig har svårt för att fokusera på det som du mår bra av.

En god återhämtning främjar hälsa och välbefinnande. Kom och ta del av återhämtning på Konferenscenter Åkersberg i Höör. Dagen kommer att innehålla skogsbad och SPA. (Andrum Spa är en plats där sinnet får lugn och skogsbad är en utomhusaktivitet då vi sakta rör oss eller sitter ner i skogen och upplever naturen).

Du anmäler ditt intresse via Skånes Kommuner och samtycker då till att bli uppringd av arrangörerna. Begränsat antal platser. Arrangemanget är kostnadsfritt. Du bjuds även på förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Bindande intresseanmälan senast den 30 mars.

Vid utebliven närvaro faktureras du 850 kr.

Dagen arrangeras av anhörigkonsulenter i Skånes 33 kommuner i samverkan med Skånes Kommuner och Region Skåne. Nedan anhörigkonsulenter finns på plats hela dagen.

Vid frågor ta kontakt:

Rosella Citterio, Malmö stad: rosella.citterio@malmo.se
Boel Nordin, Ystad kommun: boel.nordin@ystad.se
Stina Lindén, Hässleholm kommun: stina.linden@hassleholm.se
Lena Persson, Hörby kommun: lena.p@horby.se
Sophie Opitz, Ängelholms kommun: Sophie.Opitz@engelholm.se

MAJ 14

2022-05-14 08:45 - 15:00

Stiftsgården Åkersberg, Höör

Du som lever nära någon med psykisk ohälsa.

Medverkande

Rosella Citterio, Boel Nordin, Stina Lindén, Lena Persson, Sophie Opitz

2022-03-30

Avanmälan

Anmälan är bindande. Uteblivet deltagande debiteras 850kr ex moms.

Helena Soomus

Administratör