FoU Skola: Att leda förändring på hjärnans villkor

Välkomna till FoU Skolas seminarium, Att leda förändring på hjärnans villkor med Margarita Diez, PhD

Margarita är idag driftchef på Sveriges första helt digitaliserade volymlaboratorium, och har tidigare forskat inom neurovetenskap, varit projektledare och varit lärare inom universitet samt i grundskola. Hon har arbetat med ledarskapskvalitet och organisationsutveckling inom offentlig och privat sektor.

Nyckeln till att leda handlar om kunskap, förståelse och egen medvetenhet om sig själv och andra. I hotfulla situationer styr vår hjärna oss till att reagera i försvar dvs att slåss eller fly, bara för att rädda vårt liv. Även sociala situationer kan få oss att reagera på samma sätt.

Genom kunskap om hur hjärnan fungerar tar du kontrollen till att leda dig och andra till att hantera och driva förändring, utveckla ledarskap och hållbar kommunikation. Du utbildar och driver utveckling av ett framtida hållbart samhälle. Hur ska det gå till?

Lyssna och diskutera med dr. Margarita Diez

Avgift

200kr

Genomförande

Skånes Kommuner följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi vill öppna för deltagande på plats när och om Folkhälsomyndigheten tillåter det igen. Vi ber därför ange i anmälan om du är intresserad att delta på plats förutsatt att situationen tillåter. Det kommer finnas max 45 platser för deltagande på plats. Föreläsningen kommer livesändas och det kommer finnas möjlighet att ställa frågor i chatten. Länken för livesänd föreläsning skickas till alla anmälda deltagare.

Morgonfika serveras från 09.30 om seminariet genomförs på plats.

SEPTEMBER 30

2021-09-30 10:00 - 12:00

Elite Plaza Hotel (Gustav Adolfs torg 49 i Malmö) och digitalt. Länken skickas till deltagarna som ska delta digitalt.

Skolledare, utvecklingsledare, lektorer, skolpolitiker m.fl. ledande befattningar inom skolan.

Margarita Diez, PhD

2021-09-10

Sker avanmälan efter anmälningstidens utgång debiteras hel avgift