Kickoff för Yrkesresan i Skåne Barn och unga, digital

Samtliga Skånes kommuner har beslutat sig att ansluta sig till Yrkesresan, en nationell satsning på kompetensutveckling inom socialtjänsten. Totalt kommer fem resor att tas fram, först ut är Yrkesresan Barn och unga.
Inledningsvis kommer Yrkesresan Barn och unga att vända sig till nya socialsekreterare, som arbetar med mottagning, utredning, uppföljning eller som familjehemssekreterare. På sikt kommer Yrkesresan att erbjuda kompetensinsatser även för mer erfarna socialsekreterare samt arbetsledare och chefer.
Det regionala genomförandet kommer att ledas av projektledare Anna Wallin.
Vi vill nu bjuda in till digital kickoff.
Under eftermiddagen kommer ni få information om Yrkesresans struktur och innehåll.

Onsdagen den 14 september 2022 kl. 13.00-16.00
Digitalt via Teams

Chefer, arbetsledare, kontaktpersoner och andra som har ansvar för introduktion och kompetensutveckling inom den sociala barn- och ungdomsvården inom Socialtjänsten.

Start kl. 13.00.
Del 1: Om Yrkesresan
• Inledning
• Övergripande om Yrkesresan
• Om Yrkesresan Barn och unga

Del 2: Om att börja arbeta med Yrkesresan
• Regionalt genomförande
• Praktisk information
• Lärplattformen
• Möjlighet till frågor och dialog
Avslut kl. 16.00.

Välkomna!

Vid frågor maila; yrkesresanbou@skaneskommuner.se

Anna Wallin, projektledare, tfn nr: 0728-85 48 94 email: anna.wallin@skaneskommuner.se

Helena Soomus, projektadministratör, tfn nr: 0728-854813 email: helena.soomus@skaneskommuner.se

Yrkesresan är ett samarbete mellan Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen och de regionala samverkans- och stödstrukturerna (RSS) samt anslutna kommuner.

SEPTEMBER 14

2022-09-14 13:00 - 16:00