Kickoff för Yrkesresan Barn och Unga i Skåne

Samtliga Skånes kommuner har beslutat sig att ansluta sig till Yrkesresan, en nationell satsning på kompetensutveckling inom socialtjänsten. Totalt kommer fem resor att tas fram, först ut är Yrkesresan Barn och unga.

Inledningsvis kommer Yrkesresan Barn och unga att vända sig till nya socialsekreterare, som arbetar med mottagning, utredning, uppföljning eller som familjehemssekreterare. På sikt kommer Yrkesresan att erbjuda kompetensinsatser även för mer erfarna socialsekreterare samt arbetsledare och chefer.

Det regionala genomförandet kommer att ledas av projektledare Anna Wallin. Vi vill nu bjuda in till kickoff i Eslöv. Dagen inleds med information om Yrkesresans struktur och innehåll, och avslutas med lunch med möjlighet till erfarenhetsutbyte och mingel.

Obs! Begränsat antal platser!

Fredagen den 9 september 2022 kl. 9.00-13.00
Medborgarhuset i Eslöv, Kyrkogatan 1, 241 30 Eslöv

Vi har ett fåtal platser kvar, meddela Helena om du vill delta, vi erbjuder även en digital kickoff, den 14 sep, anmäla dig till den här

Chefer, arbetsledare, kontaktpersoner och andra som har ansvar för introduktion och kompetensutveckling inom den sociala barn- och ungdomsvården inom Socialtjänsten.

Start kl. 9.00

Del 1: Om Yrkesresan

• Inledning
  • Övergripande om Yrkesresan
  • Om Yrkesresan Barn och unga

Del 2: Om att börja arbeta med Yrkesresan

• Regionalt genomförande
  • Praktisk information
  • Lärplattformen
  • Möjlighet till frågor och dialog

Kl. 12.00-13.00 är det dags för lunch med mingel.

Vid uteblivet deltagande utan avanmälan debiteras 500 kr.
Avanmälan sker till: Helena Soomus, email: helena.soomus@skaneskommuner.se
Vi är tacksamma om du avanmäler i god tid ifall du får förhinder, så får någon annan en chans att komma istället.

Välkomna!

Vid frågor, kontakta: yrkesresanbou@skaneskommuner.se

Anna Wallin, projektledare, tfn nr: 0728-85 48 94, email: anna.wallin@skaneskommuner.se

Yrkesresan är ett samarbete mellan Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen och de regionala samverkans- och stödstrukturerna (RSS) samt anslutna kommuner.

SEPTEMBER 09

2022-09-09 09:00 - 13:00