Informationsmöte kring ”Ny lösning för SITHS”

Skånes Kommuner bjuder härmed driftsansvariga för tjänster anslutna till SITHS från de 33 skånska kommunerna till ett informationsmöte kring ”Ny lösning för SITHS”. På mötet kommer Hasanein Alyassiri som är förändringsledare på Inera att berätta om den stora förändringen som sker inom SITHS-området. Han kommer  även att informera kring vilka förändringar som behöver ske i de anslutna systemen som nyttjar SITHS idag.

Vi har tidigare informerat om SITHS-förändringen i våra nyhetsbrev och det är därför lämpligt att sätta sig in i den vägledningen som Inera utformat så att eventuella oklarheter kan besvaras under mötet.

Detta möte är det andra mötet som genomförs och är ytterligare ett tillfälle för de som inte hade möjlighet sist eller som önskar att delta för att få förtydligande.

Ineras vägledning för införandet av ”Ny lösning för SITHS” finns att nå här: Vägledning för införande av ny autentiseringsmetod – Identifieringstjänst SITHS

Väl mött torsdagen den 1 september!

Johan Norén, Mattias Måsbäck, Ulf Fredriksson

SEPTEMBER 01

2022-09-01 13:00 - 14:30

Digitalt via Teams.